Forum > [Nederlands subforum] > Zekeringenkast

This topic counts 1 page 1
MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 14 December 2011 21:26:36
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Ik moest deze week zekering nr. 21 (binnenverlichting e.d.) vervangen. Tot zover niets bijzonders. Maar toen ik in mijn zekeringenkast keek zag ik tot mijn verbazing dat in plaats van de standaard 15A - die er volgens het instructieboekje in moet - er een zekering van 30A in zat. Had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat een vorige eigenaar hier wel eens wat buiten het boekje gedaan zou kunnen hebben. Ik heb gelijk alle zekeringen nagekeken en zag dat ook op zekering nr. 22 een 30A zat (ipv de standaard 10A). Weet iemand of dit vaker voorkomt of is hier echt een amateur bezig geweest?
Greetz Johan

Bozo Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 15 December 2011 18:29:48
Database Professional


283 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

orgineel zullen de zekeringen altijd zo zijn geplaatst als dat het ook aangegeven is in de documentatie.

vaak heeft men er iets op aan geknupt zo als een alarm en daarom veranderen ze die zekeringen om dat ze dan niet zwaar genoeg zijn.


MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 15 December 2011 21:19:22
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Thanks Bozo. Jouw opmerking lijkt me wel aannemelijk. Ik zal dat eens navragen bij degene die het alarm heeft ingebouwd. Op nummer 21 zit ook de centrale deurvergrendeling dus dat is zo gek nog niet. Greetz Johan

This topic counts 1 page 1