Forum > [Nederlands subforum] > Wie kan mij helpen aan een werkende pompaggregaat

This topic counts 1 page 1
VRhagen VRhagen from Netherlands (Noord-Holland) posted @ 19 June 2013 21:05:14
Database Noobie


2 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.9 VR6

Vorige maand was ik van plan om mijn Corrado VR6 uit de stalling te halen om weer eens te gaan rijden, maar remmen ho maar. Ik moet toegeven de auto was al sinds januari 2010 geschorst en dus niet meer voorzien van APK. Toch actie ondernomen en de C op laten halen door de garage. Na enig onderzoek bleek dat het pompaggregaat kapot is en vervangen dient te worden, er is dus geen remdruk. Ik heb 2 opties, of de Corrado verkopen met remprobleem of aan het onderdeel proberen te komen. Het gaat om een pompaggregaat met onderdeelnummer 191 698 305 B. Kan iemand mij helpen aan een werkend onderdeel?

Rossi Rossi from Netherlands (Limburg) posted @ 19 June 2013 21:20:00
Database Noobie


1 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

Hallo .

Kun je die drukpomp niet demonteren ? , uitelkaar halen en reinigen en testen.
normaal gaat zoiets niet kapot door het stilstaan, kan wel vast gaan zitten.

Je kunt het beste de hele unit op Ebay proberen uit te halen, heb ik ook laatst gedaan.



VRhagen VRhagen from Netherlands (Noord-Holland) posted @ 19 June 2013 21:30:19
Database Noobie


2 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.9 VR6

Hoi, bedankt voor je reactie.

In de garage gaven ze aan dat dit veel werk was en dus geld ging kosten. Het onderdeel uit elkaar halen en lopend krijgen zagen ze niet zitten, vandaar een vervangend onderdeel. Volgens jou dus wel mogelijk?

Wat bedoel je met het hele onderdeel? Alleen het pompaggregaat of de hele remunit?
Volgens de garage koste het aggregaat nieuw 1.516 euro en hele unit circa 3.000 euro, het is niet meer leverbaar via VW, en dat is zonder montagekosten enz. Dus vandaar dat ik het zo probeer. Hoewel ik heel blij ben met mijn originele VR6 uit 1994, vraag ik mij af of hij dat nog waard is.

roland 8v roland 8v from Netherlands (Friesland) posted @ 19 June 2013 23:56:11
Database Noobie


9 Topic posts
Private message

1991 Corrado 2.9 VR6

Hallo ik heb nog een corrado 2 uit 94 staan alleen weet niet of dat het zelfde is mocht het wel het zelfde zijn mag dat opgehaald worden voor 100 euro maar nogmaals geen idee of dat past misschien met Google er achter te komen

This topic counts 1 page 1