Forum > [Nederlands subforum] > hulp gezocht corrado usa tegen betaling

This topic counts 1 page 1
vwcorradousa vwcorradousa from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 13 December 2007 22:50:50
Database Noobie


5 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

wij zoeken iemand die er echt verstand van heeft.
geen denkers en prutsers.
de volgende dingen moeten gebeuren,,,,
uiteraard met hulp en betaling.
kmteller werk ineens niet meer,
tempratuur ook niet .aleen de toerenteller.
elec gordels zijn door de oude eigenaar doorgeknipt,
maar waar?iemand verstand van de usa?
is er iemand die ons kan helpen?
tevens doet de hendel van de gruise control niks meer.
mischien zijn het maar kleine dingen...
maar we zijn bang dat we namelijk alles slopen.
ben je bereid ons te helpen?
mail dan even naar de_koning_joann@hotmail.com


MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 14 December 2007 00:13:43
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Het zou er mee te maken kunnen hebben dat je snelheidssensor (speed sensor) defect is. Dit probleem heb ik eerder gezien. Een lid van deze database uit Amerika had een dergelijk probleem. Ik heb toen wat speurwerk gedaan, toen bleek het ook een defecte speed sensor te zijn. Je schrijft dat de kilometerteller het niet doet. Is dit de teller die de totale kilometers (digitaal/analoog) aangeeft of de teller met wijzer die de huidige snelheid aangeeft? In het eerste geval zou het verband kunnen houden met de snelheidssensor en dit verklaart dan tevens ook het feit dat je cruise control niet werkt. Om het zeker te weten zul je eens moeten kijken of je spoiler (bij 80 of 120 km/u) automatisch omhoog gaat. In het geval dat de sensor defect is zal deze ook niet functioneren. Het probleem kan veroorzaakt zijn door een kortsluiting in de bedrading en gek genoeg kan dit verband houden met de radio aansluiting. Is er wellicht met de bedrading van de radio gerommeld? Want een waarschuwing in de onderhoudshandleiding geeft het volgende aan (helaas in het Engels):

As of 1991 m.y., the Vehicle Speed Sensor (VSS) -G 54 circuit is supplied to radio connector T8/1 via a blue/white wire.

The purpose of this circuit is to provide Vehicle Speed information to the automatic volume control circuitry of radios used in some markets.

Hoe op te lossen?

To avoid problems in the engine management system, shifting problems in the electronically controlled automatic transmission and functional problems of the cruise control system, DO NOT splice any wires into this circuit or connect this wire to any component (for example, aftermarket radios).

If a problem exists in the Vehicle Speed Sensor (VSS) circuit, do the following first:

1. Inspect vehicle to determine if the radio is a VW supplied radio. If not, ensure that the VSS -G 54 circuit is disconnected from the radio.

2. Determine if a wire is spliced into the VSS -G 54 circuit; if so, remove splice.

Hieronder staan wat zaken vermeld die de functie van de snelheidssensor (Speed Sensor) aangeven en die dus overeenkomen met je storingen (helaas ook in het Engels):

Multi-function indicator (MFA), general notes

The multi-function indicator (MFA) provides driving information using the following inputs:
- impulse signal from ignition coil, terminal 1
- impulse signal from hall speed sensor (G54)
- signal from MFA vacuum sensor (G55)
- resistance value from oil temperature sensor (G8)
- resistance value from outside temperature sensor (G17)

Multi-function indicator (MFA), connector wiring
1 - to MFA mode switch
2 - from oil temperature sensor
3 - outside temperature sensor signal
4 - plus (+) connection, terminal 15
5 - not used
6 - ground (-) for outside temperature sensor
7 - not used
8 - ground (-) for MFA, terminal 31
9 - to MFA reset switch
10 - not used
11 - to MFA memory switch
12 - Hall speed sensor signal
13 - not used
14 - not used
15 - tachometer output signal
16 - not used

Hall Vehicle Speed Sensor, location

The Hall Vehicle Speed Sensor is used to provide an input signal to the multi-function indicator (MFA), cruise control system, and speed dependent rear spoiler adjustment system.

The Hall Vehicle Speed Sensor is located on the rear of the speedometer housing.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Mochten de signalen er op wijzen dat je snelheidssensor het heeft begeven. Zou ik deze bij een (betrouwbare) VW dealer bestellen en/of laten vervangen. Ontvang je tevens 2 jaar garantie op het onderdeel.

Greetz Johan


vwcorradousa vwcorradousa from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 14 December 2007 12:22:50
Database Noobie


5 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

bedankt voor je tips!!
maar de cruise heeft het sinds de aanschaf nooid gedaan.
spoiler wel .
we hebben een analoog teller.
onderweg viel alles in een keer uit!
de spoiler gaat nu ook niet meer omhoog!
en wat betreft de radio.
die hebben wij niet ingebouwd want alle stekkers zijn weg!
heeft de vorige eigenaar ook doorgeknipt!!!
wij weten het gewoon niet meer!!
en aangezien de vw dealers ook niet willen helpen !!
zitten wij met onze handen in het haar!

MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 15 December 2007 19:52:08
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Ik weet niet welke VW dealers je hebt geraadpleegd. Er zit namelijk een hoop kaf tussen het koren. Ik heb ook al enkele dealers 'versleten', maar door een tip van een Database-lid ga ik nu maar VW-Dealer Groep Auto Ames. Daar hebben ze nog verstand van zaken. Ik zie dat je uit Zuid-Holland komt daar zitten ook enkele (VW) Ames-dealers (zie www.ames.nl). Ik zou het daar nog eens proberen.

Het is hoogstwaarschijnlijk een sensor of bedradingsprobleem. Alle symptonen wijzen daarop. Ik zou toch de snelheidssensor en de bedrading van de radio laten controleren om alle mogelijkheden uit te sluiten. Het probleem met je cruise-control kan ook nog aan de schakelaar zelf liggen. Door de vele stuurbewegingen in de loop van de jaren is een knik in de kabel namelijk heel goed mogelijk. Dit kun je zelf heel makkelijk controleren en eventueel vervangen (zie marktplaats voor 2e handse onderdelen of nieuwe via vw-dealer) Werken de (knipper)licht- en ruitenwisserbediening wel? Want dan is het waarschijnlijk enkel de aansluiting van de cruise-control die dienst weigert. Maar zoals gezegd de snelheidssensor speelt een belangrijke rol in dit soort problemen.

Vervangen van de MFA-hendels

Claxonkap van het stuur halen (je vingers tussen de open ruimte zetten en dan gewoon los trekken) daarna met de 24mm dopsleutel kun je het stuurwiel los maken. Daarna de stuurhuis kappen (3 kruiskopschroeven) los maken. Let op! Je dient het handvat van de hendel om het stuur te verstellen ook even los te draaien (1 schroef) Vervolgens nog 3 kruiskopschroeven op het middengedeelte van de hendels losdraaien. Dan is alles vrij en kun je de schakelaars loshalen van de stekkers naast de stuurpen en rechtsachter het dashboard zitten ook twee aansluitpunten (wat lastigere om bij te komen)

Greetz Johan

vwcorradousa vwcorradousa from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 17 December 2007 16:26:52
Database Noobie


5 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

hey bedankt.

maar dat is nu juist t probeem.
ames wil ons ook niet helpen met het opspeuren van de problemen.
we willen binnekort de versnellingsbak vervangen.
doen we daar gelijk een nieuwe snelheidssensor op.
de hendel doet het met knipperen enz wel!!
mischien heeft de vorige eigenaar de bedrading simpelweg gewoon weggeknipt.
aangezien wij ook geen radio meer kunnen aansluiten.
het word een beetje een doodlopende hobby.
en aangezien we graag een kindje willen moet de corrado echt betrouwbaar gaan worden.
anders gaat hij gewoon weg naar een sloop of liefhebber.
nog steeds niemand die naar onze auto wil kijken?

MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 17 December 2007 19:31:58
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Bij welk filiaal zeiden ze dat? Als je het niet erg vindt wil ik je verhaal wel bij mijn dealer voorleggen. Ik weet zeker dat ze je verder kunnen helpen. Ik hoor het wel. Greetz Johan

vwcorradousa vwcorradousa from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 17 December 2007 20:29:34
Database Noobie


5 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

ames dordrecht begind niet aan amirikaanen.
en zeker geen g60.
teveel werk en ze willen het gewoonweg niet omdat ze altijd moeilijkheden krijgen bij de eigenaar.
ze zijn bang dat ze extra kosten in hun neus geboord krijgen na reperatie.
ditzelfde is ook bij tilburgbastiaanen breda en etten.


MacFly MacFly from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 19 December 2007 00:27:51
Database Semi-Pro


148 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Ik kan me niet voorstellen dat er veel technische verschillen zijn in een Amerikaans model G60 of een Europees afgezien van de veiligheids eisen. (derde remlicht, knipperlichten in de bumper, gordelspanners en kneepads). Tja als ze de expertise blijkbaar niet in huis hebben dan snap ik wel dat ze het niet aandurven. Laat me maar weten of het een idee is dat ik jullie vragen/problemen bij mijn dealer voorleg. Daar hebben ze in ieder geval de kennis in huis en ik zeg altijd maar zo 'nee' heb je en 'ja' kun je krijgen. Greetz Johan

This topic counts 1 page 1