Forum > [Nederlands subforum] > Mijn Corrado VR6

This topic counts 3 pages 1 2 3
PaulusB PaulusB from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 6 May 2012 14:17:59
Database Noobie


37 Topic posts
Private message




Die sandwich plaat gaat zo maar niet passen die 2 dopjes die er bij zitten kun je weg gooien. Je moet de bestaande as van de warmte wisselaar vervangen door verlengede as van united motorsports.

http://unitedmotorsport.co.uk/products/vr6-external-oil-cooler-tube/



Dan zit je ook met het probleem als nieuw stijl as heb dat de plastice schroefdop aan de as vast zit.

Dus moet je oud type dop hebben deze kun je vervolgens op de as schroeven.



http://unitedmotorsport.co.uk/products/billet-oil-cooler-cap/

Die dopjes die bij kit zitten laten geen olie door op het eind omdat er geen gaatjes in de dop zitten die zitten juist in het asje.


http://www.vr6clubholland.nl

Bozo Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 7 May 2012 12:39:58
Database Professional


283 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

je kunt toch gewoon de orginele oliekoeler weg laten.

PaulusB PaulusB from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 8 May 2012 09:34:03
Database Noobie


37 Topic posts
Private message


De wartewisselaar is dat die heeft wel zijn nut.

Een warmtewisselaar zorgt ervoor dat de olie snel wordt opgewarmd of wordt afgekoeld als de temperatuur te hoog wordt.

Dus zorgt niet alleen voor koeling.


http://www.vr6clubholland.nl

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 13 May 2012 11:59:10
Database Addict


960 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.9 TDI
1993 Corrado R32

Die oliecooler heeft er al een tijdje op gezeten, dus dat aansluiten is toen wel gelukt

Meanwhile is het blok alweer gedeeltelijk in elkaar gezet, nu dus met decompressie plaat en hier en daar wat gereviseerde of nieuwe onderdelen!




1993 Corrado VR6, LC4U, Porsche CUP 3, Brembo Brakes, Hartmann exhaust http://www.corrado-database.nl/index.php?item=view_corrado&id=2722

PaulusB PaulusB from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 17 May 2012 13:18:24
Database Noobie


37 Topic posts
Private message


Heb je dan toch de originele warmte wisselaar laten vervallen?


http://www.vr6clubholland.nl

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 20 May 2012 14:00:32
Database Addict


960 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.9 TDI
1993 Corrado R32

Niet dat ik weet, maar het is wel opgelost toen. Vraag me niet naar de details want ik heb dat niet gedaan

Het schoonmaken is grotendeels klaar, mij zo wel naar het zin!




1993 Corrado VR6, LC4U, Porsche CUP 3, Brembo Brakes, Hartmann exhaust http://www.corrado-database.nl/index.php?item=view_corrado&id=2722

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 7 June 2012 13:36:57
Database Addict


960 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.9 TDI
1993 Corrado R32

Ondertussen zit de motor grotendeels weer in elkaar!








1993 Corrado VR6, LC4U, Porsche CUP 3, Brembo Brakes, Hartmann exhaust http://www.corrado-database.nl/index.php?item=view_corrado&id=2722

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 16 June 2012 13:38:20
Database Addict


960 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.9 TDI
1993 Corrado R32



Verder bezig geweest met het monteren van de charger, uiteindelijk een andere beugel gekocht bij Mosselman tuning. Hierdoor komt de charger net iets meer naar achter en heeft wat beter de ruimte in combinatie met een intercooler setup. Deze beugel heeft Mosselman zelf ontworpen voor VR6'en met intercooler.

Nu zijn we bezig met een spanner op de locatie van de airco compressor (die heb ik niet) Zodoende kun je makkelijker spannen en van riem verwisselen zonder de compressor hoeven te demonteren.


1993 Corrado VR6, LC4U, Porsche CUP 3, Brembo Brakes, Hartmann exhaust http://www.corrado-database.nl/index.php?item=view_corrado&id=2722

nickelodeon nickelodeon from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 10 July 2012 23:48:34
Database Noobie


40 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.8 G60
1992 Corrado 2.9 VR6 Supercharged

idd die spanner scheelt een hele hoop gedoe bij het monteren/demonteren van de riem.
Wel raad ik je aan ook het contact oppervlak van de compressor poulley te verbeteren, anders heb je heel erg veel kans op riemslip.

Kom btw net jou topic bezoeken omdat ik nu mijn compressor los heb liggen en evt wel 1op1 een mal kon tekenen van de compressorsteun. Maar ik zie dat het al opgelost is.



M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 14 May 2017 13:24:52
Database Addict


960 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.9 TDI
1993 Corrado R32

Heel wat jaren later is het project door het hebben van een nieuwe monteur omgeswitched naar een R32 project!




Fris blok met weinig kilometers!

Injectoren kabelboom nieuw bij de dealer vandaan



Kabelboom progressie:



Nieuw vliegwiel:



Gereviseerde versnellingsbak en vliegwiel:




Gaspedaal, en andere goodies:



Uitlaat (wordt nog aangepast) en dynamo/bracket conversie:




1993 Corrado VR6, LC4U, Porsche CUP 3, Brembo Brakes, Hartmann exhaust http://www.corrado-database.nl/index.php?item=view_corrado&id=2722

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 24 June 2017 17:53:28
Database Addict


960 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.9 TDI
1993 Corrado R32

Inmiddels de auto bij de monteur:




1993 Corrado VR6, LC4U, Porsche CUP 3, Brembo Brakes, Hartmann exhaust http://www.corrado-database.nl/index.php?item=view_corrado&id=2722

This topic counts 3 pages 1 2 3