Forum > [Nederlands subforum] > Nieuw motormanagement op mijn C

This topic counts 3 pages 1 2 3
vwcorradoz vwcorradoz from Netherlands (Overijssel) posted @ 7 January 2009 10:24:15
Database Semi-Pro


143 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.9 VR6

en?.. al vorderingen ?


een ford die roest een opel nog meer ik rijdt VW en danke de heer

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 7 January 2009 19:36:49
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

Hedzer en familie is op vakantie, komen pas volgende week weer thuis.


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


vwcorradoz vwcorradoz from Netherlands (Overijssel) posted @ 7 January 2009 20:24:10
Database Semi-Pro


143 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.9 VR6

aah vandaar moet ook gebeuren he.


een ford die roest een opel nog meer ik rijdt VW en danke de heer

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 18 January 2009 15:55:10
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Nu weer 2 weken verder, al een update bekend bij iemand??

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 18 January 2009 16:02:25
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32

Ik geloof dat ie over 1 week klaar is! Ik vraag Hedzer wel even te reageren

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 18 January 2009 21:35:30
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Klopt, Jeroen heeft het wat druk gehad met andere dingen, als het goed is heb ik over een weekje meer info.

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 19 January 2009 11:50:35
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Maar kun je evt al wel wat zeggen, over de vorderingen? tegenslagen of juist voorspoeden??
Loopt de motor al wel zoals ie zou moeten?

Kim-1984 Kim-1984 from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 20 January 2009 14:51:02
Database Noobie


32 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.8 G60

Ik ben benieuwd Hedzer, kom op met de info!



Life's short, ride hard and fly low

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 21 January 2009 18:47:33
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

De motor loopt ondertussen , er waren alleen 2 cop's die ik bij de motor gekregen heb defect. Jeroen heeft daar ondertussen bij VW nieuwe voor besteld. De motor loopt nu op 3 cilinders omdat 1 cop ontbreekt en de andere zwak is maar om met de woorden van Jeroen te spreken : Hij loopt! En voor een manke motor nog helemaal niet slecht ook.


M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 22 January 2009 10:39:19
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32

van de offici

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 22 January 2009 17:16:36
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Klinkt goed, ben natuurlijk zeer benieuwd naar foto's, filmpjes en een rollenbank test!!

Kim-1984 Kim-1984 from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 23 January 2009 12:16:57
Database Noobie


32 Topic posts
Private message

1989 Corrado 1.8 G60

Hoor ik daar een primeur als ik volgend weekend bij jou ben Hedzer???


Life's short, ride hard and fly low

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 23 January 2009 14:18:44
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Mischien wel Ik weet nog niet wanneer ik hem ophaal

tall boy tall boy from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 23 January 2009 14:43:27
Database Noobie


4 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Even een vraag, hoeveel van deze TFSI motoren zijn er in omloop? De rede dat ik dit vraag is om te gaan kijken of het mogelijk is om op een goedkopere manier toch de direct ingespoten injectie werkend te kunnen krijgen in plaats van de duurdere 1280ECU te gaan gebruiken.

De motivatie om over te gaan op directe injectie is erg simpel, deze motoren draaien onder volast op lamda 1 dus 14.7AFR en dat kan alleen als je een gecontroleerde verbranding krijgt.
Met conventionele brandstof injectie krijg je dit niet voor elkaar omdat de brandstof tegen de koudere delen komen zoals de cilinderwant/kop en zuiger en maar slecht wil verdampen waardoor je mengsel samenstelling minder homogeen word en dat bevorderd weer detonatie.
Om detonatie tegen te gaan moet je dan ook een rijker mengsel toe gaan passen en of ontsteking moment later zetten.
Hoe tolerant de TFSI is met detonatie en wat voor timing en AFR daarbij gaat horen zal Jeroen hopelijk snel uit gaan vinden.
Ik hoop dat ik de TFSI motor van Leon binnen een week of 3 op de motor testbank te kunnen hebben en dan kunnen we mooi gaan vergelijken of het wel rendabel is met vermogen winst en reductie van brandstof verbruik om directe injectie toe te gaan passen.
Overigens zonder drive by wire klep kan je de motor niet exstreem zuinig krijgen omdat je op deze manier geen leanburn toe kan gaan passen met een lamda waarde oplopen tot max 3.
De rede hiervoor is dat je op laag en middel belasting van de motor het vermogen gaat regelen met de lamda waarde, net als bij een diesel motor en de gasklep bijna helemaal open staat.
Om een lang verhaal kort te maken is dat je door de vorm van de zuiger en het juiste inspuit moment in de omgeving van de bougie een brandbaar mengsel krijgt.
Een dieselmotor heeft eigenlijk het zelfde verbranding principe alleen komt daar geen bougie aan te pas om de verbranding te laten beginnen.

Heb afgelopen zaterdag nog bij de motor staan kijken van Justin en ik ben er achter gekomen dat niet de uitlaat, maar de inlaat nokkenas een VVT bediening heeft en ook zit er voor op de kop een timing sensor zit voor de positie bepaling.
Waarschijnlijk levert de motor wel zijn max vermogen zonder VVT bediening, maar laag en midden toeren gebied laat je waarschijnlijk wel vermogen leggen doordat je er geen klepoverlap er in kan draaien door de VVT vervroeging.
Ook dit hoop ik te gaan testen als de VVT klep niet te veel kost want ook bij de motor van Leon is de regelklep ontdaan van zijn bedrading.
Mooie is wel dat we alle verschillen met 1 motor kunnen testen en je dus een goed vergelijk kunt maken.

@ Justin ik hoop dat je snel van je motor kunt gaan genieten.


Goda666 Goda666 from Netherlands (Flevoland) posted @ 23 January 2009 19:17:34
Database Semi-Pro


161 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60
1989 Corrado 1.8 G60

hee justin,

hoe gaat het met de corrado.

ik eb et net allemaal ff doorgelezen.

en ik ben echt benieuwd wat je corrado straks allemaal kan.

ik zal het ook blijven volgen, ben je straks dan de eerste met een TFSI in de corry?




Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 23 January 2009 20:40:58
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Nee, want de motor van Justin draait niet met FSI-inspuiting, maar met conventionele inspuiting op een stand-alone management...
Het digi-1 dat er eerst op geknutseld was, is gewoon oude troep die je niet lekker afgesteld krijgt.
Daarom ging Justin kijken of er een leuk stand-alone systeem was dat dat WEL kon, en is uitgekomen op het KDFI systeem van Jeroen...

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 29 January 2009 16:35:54
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Hedzer, wanneer haal je de auto op????

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 30 January 2009 19:16:47
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

@ Tall Boy

Bedankt voor je reactie, ik weet zelf ook niet precies hoeveel van deze motoren er in de omloop zijn, waarschijnlijk nu nog mondjesmaat. Ik weet zelf 5 auto's die omgebouwd zijn met deze motor incl. die van mij. Waarschijnlijk zullen er wel meer komen omdat ombouw naar nieuwere motoren in de vw golf en corrado veel gedaan wordt. Het zal natuurlijk ook interessanter worden als er een voordelige stand-alone ecu voor te krijgen is die voor FSI geschikt is. Nu worden de meeste ombouwprojecten met Digifant gedaan of wanneer men een 20vt inbouwt met de originele motronic. Een FSI motor inbouwen met het originele management schijnt ontzettend veel werk en niet echt simpel te zijn ( vanwege can-bus e.d. ).

@ Bluepower

Ik hoop als alles lukt de corrado volgende week zaterdag weer op te halen.

Nog even een update :

Vandaag een mailtje van Jeroen ontvangen en ik quote :

[quote]
COPS doen het goed. Motor loopt netjes maar rookt nogal veel (blauw)
onbelast. Vermoedelijk toch schade aan zuigers ? Doordat de motor nu
beter loopt zuigt ze harder en zal ze ook eerder de olie naar binnen
zuigen via de zuigerveren of klepgeleiders, wie zal het zeggen.
Je Corrado is vandaag buiten geweest. Even een rondje meer wezen
rondrijden hier op het industrieterijn. Was wel onder de indruk...

Motor loopt goed. Redelijk belachelijk veel vermogen en dan heb ik nog
rustig aan gedaan. De puntjes op de i dus nog. We zijn er bijna.
[/quote]

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 30 January 2009 19:40:05
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Klinkt goed, alleen die blauwe walm niet...
Misschien binnenkort ff met een endoscoop in de cilinders kijken of er idd schade zichtbaar is...

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 1 February 2009 20:42:59
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Dat zou mischien niet zo'n gek idee zijn, maar ik denk dat het wel wat meevalt aangezien ik er bijna geen kilometers mee gemaakt heb sinds het nieuwe onderblok. Kan het niet gewoon zijn dat het komt doordat hij vrij lang stil gestaan heeft ?

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 1 February 2009 20:43:37
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Ow ja, ik ga de corrado zoals het nu staat 14 februari ophalen

JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 1 February 2009 21:38:48
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Ik zie dat er toch meer bedrijven mee bezig zijn om een stand-alone management te ontwikkelen voor FSI :

voor degene die het interessant vind :

http://www.stormdevelopments.co.uk/vw-engine-conversion.html

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 1 February 2009 22:53:58
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Die ken ik al ja, de jongens van Storm..
Op de site staat een Golf2 met een "R"36 motor erin, die op het originele FSI zou moeten lopen met de door hen zelf ontwikkelde stand-alone systeem..
Maar als je ze mailt met vragen daarover om een systeem te kopen, dan hoor je niets van ze.... jammer genoeg....
Maar de auto is dus nu helemaal klaar??(en dan nog ga je hem pas over 2 weken halen?? ik had hem vandaag al opgehaald...)

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 12 February 2009 10:02:14
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Nog 2 dagen!!!!
Zou Jeroen hem ook gelijk op de bank zetten om te kijken wat het vermogen is(en de A/F)??

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 12 February 2009 10:23:42
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32

Spannend hoor, ik had zaterdag wel mee gewild maar 6 uurtjes in de auto zitten vind ik wel heel lang, ik heb het thuis en op mijn eigen zaak nog zo druk dat ik me veel nuttiger kan maken, dan zie ik de Turbo Corrado wel als hij weer thuis is

Euh ik denk niet dat Jeroen hem gaat rollen, zou wel leuk zijn maar kan het me niet voorstellen dat dat part of the deal is zeg maar (tenzij hij zelf een rollenbank zou hebben natuurlijk)

Bluepower Bluepower from Netherlands (Utrecht) posted @ 12 February 2009 17:27:42
Database Noobie


35 Topic posts
Private message

1989 Corrado 20VT

Maar voor het mooie zou het eigenlijk wel moeten/kunnen...
Een run maken is 50 euro, maar dan zie je wel tenminste wat de A/F onder belasting doet, en weet je gelijk het vermogen!

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 12 February 2009 17:31:15
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

psies, ik wil nu wel eens weten wat voor power hij heeft, zie je gelijk of de curve mooi op loopt.


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


JustinC JustinC from Netherlands (Friesland) posted @ 13 February 2009 21:49:15
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1988 Corrado 2.0 16V FSI Turbo

Helaas ga ik morgen de corrado niet ophalen want er zit nog geen APK op. Jeroen zou namelijk de corrado ook apk keuren gezien het feit dat de corrado eind december al gekeurd had moeten worden.
Helaas zou het nu een afkeur worden vanwege mijn defecte angel-eyes heldere koplampen en een stukje remslang wat vervangen moet worden. Dit moet ik dus zelf even gaan oplossen. Normaal gesproken had ik dan morgen de corrado met een aanhanger opgehaald alleen kan ik dit niet regelen op zo'n korte termijn.

Hoogstwaarschijnlijk kan Jeroen de corrado volgende week zaterdag meenemen naar friesland omdat hij naar de tuningsbeurs in Leeuwarden gaat.

Als ik de corrado terug heb dan zal ik direct de probleempjes voor de apk even verhelpen, nieuwe apk erop en dan nog grotere injectoren plaatsen.

Rollenbanktest ga ik dan op korte termijn ook doen.

Ik houd jullie op de hoogte !


Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 13 February 2009 23:44:48
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

anders kan je altijd nog de lichten van mijn corrado gebruiken voor de apk.


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 14 February 2009 11:21:36
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32

Gewoon weer origineel met xenon nemen Die flut angel eyes gaan toch weer kapot.

Ze staan wel mooi met die rieger grille moet ik bekennen

This topic counts 3 pages 1 2 3