Forum > [Nederlands subforum] > Het grote 'wat heb je vandaag allemaal weer aan je Corrado gedaan' topic :)

This topic counts 3 pages 1 2 3
Marnick Marnick from Netherlands (Drenthe) posted @ 3 July 2009 14:56:38
Database Amateur


54 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.0 16V
1993 Corrado 2.9 VR6

gister was het dan eindelijk zo ver na veel werk en lange levertijden liep men corrado gister voor het eerst in 8 weken weer

Hibvr6 Hibvr6 from Netherlands (Friesland) posted @ 3 July 2009 20:49:36
Database Amateur


65 Topic posts
Private message


Vandaag de corrado rijdend gekregen na een stop van 8 maand (kompleet gespoten) Inc nieuw APK. Dus nu maar eens een volledig jaar genieten. Het weer zit in ieder geval niet mee


Corrado VR6 GT30R (376 BHP) turbo, LC5M, full leather RECARO seats, BBS RS 301.

Jakemeister Jakemeister from Netherlands (Friesland) posted @ 4 July 2009 12:57:08
Database Addict


713 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

gister getrouwd !! dus kan bijna weer wat geld in de Corrado pompen!


60% of the time it works all the time.
-- Brian Fantana


taran corrado lover taran corrado lover from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 4 July 2009 13:54:37
Database Amateur


92 Topic posts
Private message


ooeeeeew Jacob, van harte gefeliciteerd man, daar MOET ik vanavond ff 2 flessen BerenBurg op drinken

Alpay Alpay from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 4 July 2009 17:43:09
Database Noobie


3 Topic posts
Private message

1989 Corrado 16V-G60

De mijne wordt op dit moment behandeld:
VR6 achteras monteren met Powerflex
DDI tellerplaten
Pookhoes van Innovetec
Vibratechnics motorsteun plaatsen

En hij heeft de APK gehaald, met complimenten van de keurmeester voor de mooie onderkant.

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 4 July 2009 19:04:23
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32
1989 Corrado 1.9 TDI

gister waarschijnlijk hele leuke foto's van de Corrado gemaakt op de trouwerij van Jacob

taran corrado lover taran corrado lover from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 4 July 2009 23:36:28
Database Amateur


92 Topic posts
Private message


En de deur panelen Alpay ?

Laat maar s zien Martin, en ook de foto van Jacob met t vrouwke, wil wel s zien hoe Jacob er in een pak uitziet

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 5 July 2009 10:46:49
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32
1989 Corrado 1.9 TDI

moet ze nog even afwachten van de fotograaf, maar ze komen hier vanzelf

taran corrado lover taran corrado lover from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 5 July 2009 17:11:54
Database Amateur


92 Topic posts
Private message


aaaaaaiiiiiiiiiiiiiiii vet relax

taran corrado lover taran corrado lover from Netherlands (Zuid-Holland) posted @ 11 July 2009 05:32:07
Database Amateur


92 Topic posts
Private message


feuteussssss

Alpay Alpay from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 12 July 2009 11:35:41
Database Noobie


3 Topic posts
Private message

1989 Corrado 16V-G60

Deurpaneel wordt ook gemonteerd samen met het netjes maken van de draadbomen.

Bozo Bozo from Netherlands (Groningen) posted @ 13 July 2009 00:04:00
Database Professional


283 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 G60

rode lampjes achter
g unit gedemonteerd
dashboard los gemaakt

Achilles Achilles from Netherlands (Flevoland) posted @ 3 August 2009 14:29:38
Database Amateur


57 Topic posts
Private message

1991 Corrado 1.8 G60

Eindelijk weer in het bezit van mijn kindje.
Heeft een tijdje bij Hans Sloot in Lochem gestaan voor wat revisie dingetjes.
Rijd weer als een tiet, wel even goed inrijden.
Als het weer nu eens een beetje mee zat kon ik even lekker wassen en poetsen.

Achilles Achilles from Netherlands (Flevoland) posted @ 5 October 2009 12:18:50
Database Amateur


57 Topic posts
Private message

1991 Corrado 1.8 G60

Deurkaarten verwijdert, eindelijk dat lelijke leer vervangen door orriginele JET deurkaarten!
Ben helaas weer een heleboel overbodige bedrading tegengekomen, en helaas zijn mijn deurgrepen verkracht.
Er is een draad afgetapt van de el. ramen waardoor deze sluiten als je het slot op "op slot" vasthoud.
Lijkt heel leuk maar de bedrading belemmert het raam om helemaal open te kunnen....
Hopelijk blijft het nog even droog want ik moet buiten werken.
Als ik er nog aan toe kom meteen het laatste beetje van de orriginele audio aansluiten, eindelijk een paar speakertjes die achterin passen, die ovale.
Foto's volgen nog op mijn profiel.

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 5 October 2009 13:09:27
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32
1989 Corrado 1.9 TDI

Klinkt als goede werkzaamheden Achilles, vind het mooi hoe je hem weer origineel JET-style wilt maken!

vwrelax vwrelax from Netherlands (Gelderland) posted @ 5 October 2009 17:52:46
Database Noobie


26 Topic posts
Private message


ik heb de wintervelgen er weer op zitten zijn alleen een beetje groot uit gevallen mar lijkt wel weer super


en tevens staan mijn hoogglans verdichte velgen te koop



http://www.vwcorrado-16v.tk/

M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 6 October 2009 19:12:58
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32
1989 Corrado 1.9 TDI

Zeer netjes als wintervelg haha! Die andere velgen zijn zeer mooi, waarom verkoop je ze nu al dan ?

vwrelax vwrelax from Netherlands (Gelderland) posted @ 6 October 2009 19:29:51
Database Noobie


26 Topic posts
Private message


ik wil volgend jaar naar 18 inch velgen gaan hoe en wat weet ik nog niet


http://www.vwcorrado-16v.tk/

Dub16V Dub16V from Belgium (Vlaams-Brabant) posted @ 15 October 2009 19:47:21
Database Noobie


11 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.0i 16V

vandaag servopomp vervangen en wagen terug laten uitlijnen (camber op -1,8

Achilles Achilles from Netherlands (Flevoland) posted @ 18 October 2009 13:46:25
Database Amateur


57 Topic posts
Private message

1991 Corrado 1.8 G60

Ben er achter gekomen dat alle "vreemde" kabeltjes in mijn deur afkomstig zijn van het zogenaamde comfort pakket.
Kan tot op heden nergens een goede nieuwe orriginele kabel vinden dus vandaag maar maximaal kroonsteentjes en nutteloze draden verwijderen en hopen dat met wat soldeerwerk en krimpkous de kabel te herstellen is.
Het is lekker weer dus vandaag de deur goed afmonteren, stuk landbouwplastic geregeld om als vochtbarriere te instaleren zodat de bedrading ook weer veilig is voor vocht.
Orriginele audiobekabeling is weer bijna helemaal in oude glorie hersteld dus kan hopelijk vandaag nog mijn dashboard weer inbouwen voor de winter.
Lekker onderdelen zoeken en sparen van de winter en in het voorjaar weer druk met het project aan de gang.



M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 18 October 2009 21:24:27
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32
1989 Corrado 1.9 TDI

Goede werken dit weekend hoor ik wel weer! Ik ga binnenkort een afspraak maken om P.U. bussen te installeren!

Achilles Achilles from Netherlands (Flevoland) posted @ 24 November 2009 11:19:09
Database Amateur


57 Topic posts
Private message

1991 Corrado 1.8 G60

Tijdens mijn wederopbouw stuitte ik op een vochtprobleem,zowel links als rechts voor.
Links voor heb ik het probleem al opgelost, de doorvoer voor de motorkapontgredelingskabel vas niet afgedicht.
Helaas kan ik rechts niks vinden, is er iemand die een soortgelijke ervaring heeft?
Heb het gehele interieur verwijdert en zag dat de isolatiematten onder het tapijt helemaal waren aangetast.
Heb van de nood een deugd gemaakt, nu alles is verwijdert heb ik mjn stoelen eens onder handen kunnen nemen, heb op de sloop diverse bevestigingsmiddelen weten te vinden waardoor nu alle interieurdelen weer op een deugdelijke manier kunnen worden bevestigd.
Heb de bedrading voor de audio install vast gelegd, wordt straks gewoon een kwestie van plug and play!
Als vervanger voor de isolatievloer heb ik twee lagen beschermingsfoam op een stuk tapijt gelijmd, nu hopen dat de matjes goed passen.
Tapijt heb ik nu ook meteen even goed kunnen schoonmaken, dus ik heb straaks weer een brandschoon interieur.
Jammer van het weer want ik heb echt even een droge dag nodig, hopelijk krijg ik alles deze week nog af want het is weer tijd voor de APK.
Het is weer tijd om aan de gang te gaan, greetz

gurby gurby from Netherlands (Utrecht) posted @ 24 November 2009 11:27:03
Database Noobie


44 Topic posts
Private message

1995 Corrado 2.9 VR6
1994 Corrado 2.9 VR6

En ik heb gisteren samen met een Corrado expert (alleen niet op deze site actief geloof ik) deze Corrado bezocht in Duitsland:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vqsha1njpsze


Om een lang verhaal kort te maken:
- Km-stand klopt wel, maar ook:
- Zeker 2 keer schade gehad waarvan de huidige eigenaar de bewijzen/details/facturen niet (meer) heeft.
- Om m weer knap te maken moet ie rondom gespoten worden, eigenlijk alles behalve motorkap en dak. Tevens roest op 3 plaatsen waarvan het niet zichtbaar is hoe groot de impact is
- Af-fabriek beige leder eruit verkocht en een goedkoop prul interieur teruggeplaatst, verschillende zaken zitten los/gebroken/afdekkapjes ontbreken/hemel ontieglijk ranzig en deze is van modeljaar '89-'92 ergens. Rest van interieur modeljaar '94.
- Ketting tikt
- Drukgroep hoorbaar
- Uitlaat slecht (en als eens gedicht).

In huidige toestand nog niet de helft van de vraagprijs waard.
Al met al een leuke, gezellige dag gehad maar helaas nog geen Corrado in bezit

Achilles Achilles from Netherlands (Flevoland) posted @ 13 May 2010 12:12:35
Database Amateur


57 Topic posts
Private message

1991 Corrado 1.8 G60

Eindelijk weer wat beter weer.
Kan nu hopelijk mijn kindje klaar maken voor 24 Mei.
Heb van het volkswagenmuseum een certificaat ontvangen zodat ik nu de orriginele data van de auto heb, en dus ook de orriginele kleurcode.
Heb de auto voorzien van nieuwe remmerij rondom, nu kan ik weer met een gerust hart in de ho ijzers wetende dat ik op tijd stil sta...

Ben druk bezig met een planning voor de restauratie maar dat valt niet mee, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, adressen voor onderdelen.
De meeste problemen heb ik met het vinden van nieuwe rubbers rondom ramen en deuren want deze gaan er allemaal af en dan blijft er niet veel van over.



Tim Tim from Netherlands (Overijssel) posted @ 14 July 2010 15:10:11
Database Noobie


16 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

De FisherPrice schroefset achterveerpoten gewisseld met Gele Koni schokbrekers + blauwe veren.

Als ik de veerschotels voor de voorveren binnen heb gaan die er ook onder.
Maar alleen de achterkant is al een wereld van verschil in wegligging!


Van de week nog even de VWMS VSR er af pakken om na te kijken of de schoeven van de klep ook nog gewoon helemaal goed vast zitten. wil geen schroefjes in de motor hebben! zeker niet gezien ik de auto dagelijks nodig heb/gebruik.

Achilles Achilles from Netherlands (Flevoland) posted @ 4 December 2010 11:27:20
Database Amateur


57 Topic posts
Private message

1991 Corrado 1.8 G60

Volgend weekend eindelijk weer op de brug.
Weitec verlaging 40/40 monteren.
Grote service beurt.
Uitzoeken waar het startprobleem vandaan komt.
Raamgeleiding repareren.
Speakers in deur voorbereiden voor versterker aansluiting.
Nog meer loze kabels verwijderen.

Riiichard Riiichard from Netherlands (Gelderland) posted @ 4 December 2010 18:19:11
Database Noobie


33 Topic posts
Private message

1993 Corrado 2.9 VR6

Vandaag m'n voorbumper er eindelijk afgehaald(een kat aanrijden met 160 op de snelweg vind ie niet zo fijn) , parafan krom, onderlip compleet gescheurd, grilletje onder in de bumper naar de klote, ofterwijl, nieuw frontje, morgen nieuwe spul erop schroeven, en volgend weekend mijn Nieuwe(49.000km) Corrado vr6 FULL OPTIONS ophalen in duitsland Zodra ik die heb verkoop ik mijn huidige vr6


*Never drive faster than your guardian angel can fly*

panter1982 panter1982 from Netherlands (Overijssel) posted @ 5 December 2010 02:00:33
Database Noobie


36 Topic posts
Private message

1994 Corrado 2.9 VR6

van de week facu

Bobby16v Bobby16v from Netherlands (Noord-Brabant) posted @ 7 December 2010 17:46:45
Database Noobie


1 Topic posts
Private message

1990 Corrado 1.8 16V

Waneer is de database meeting en waar ?


M4RTiN M4RTiN from Netherlands (Friesland) posted @ 7 December 2010 17:52:06
Database Addict


962 Topic posts
Private message

1993 Corrado R32
1989 Corrado 1.9 TDI

die is al geweest

This topic counts 3 pages 1 2 3